The reality of administrative empowerment in higher education institutions a case study of Biskra University واقع التمكين الإداري في مؤسسات التعليم العالي دراسة حالة جامعة بسكرة
Main Article Content
Abstract
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على تصورات العمال الإداريين بكلیات جامعة بسكرة نحو واقع التمكین الإداري بأبعاده المختلفة، استخدم في التحليل الإحصائي للبيانات عدة أساليب منها مقاييس الإحصاء الوصفي واختبار للعينة الواحدة (One Sample T- test )
وخلصت الدراسة إلى أن مستوى توفر التمكين الإداري بالجامعة محل الدراسة جاء متوسطا، كما أوصت الدراسة بإتاحة الفرصة لمشاركة القيادات الإدارية في صنع القرارات.
This study aimed to identify the perceptions of employees in the faculties of the Biskra University towards the reality of empowerment in its various dimensions, descriptive statistical measures and T-test for analysis data.
The study concluded that the level of administrative empowerment in the University under study was moderate, and the study recommended providing the opportunity for the participation of administrative leaders in decision-making.
Metrics
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.